KezdőlapFormula 1„Itt a pilóta teljesítőképessége a határ” – csalódott a 11. rajthellyel a...

„Itt a pilóta teljesítőképessége a határ” – csalódott a 11. rajthellyel a Ferrari újonca

-

Oliver Bearman a paddockban sokaktól, köztük Charles Leclerc-től is dicséretet kapott remek helytállásáért a váratlanul ölébe hullott F1-es debütálóhétvégéjén, ám maga a fiatal brit pilóta nem elégedett azzal, hogy nem tudott a legjobb tízbe kvalifikálni az SF-24-gyel a Szaúd-arábiai Nagydíjon.

A 18 éves Bearman, aki csütörtökön még pole-pozíciót szerzett a Forma-2 szombati főversenyére, csak néhány órával az F1-es harmadik szabadedzése előtt tudta meg, hogy a Ferrari tartalékversenyzőjeként a királykategóriában kell folytatnia a hétvégét, miután a szezonnyitón dobogós Carlos Sainznak vakbélgyulladás miatt azonnali műtétre volt szüksége.

A brit, aki minden idők harmadik legfiatalabb F1-es versenyzője, és 52 év után a Ferrari első újonca lesz a szombati rajt pillanatában, végül a 11. helyre kvalifikált, de csak 36 ezredmásodperc választotta el attól, hogy kiszorítsa Lewis Hamiltont a Q3-ból. Mindezek ellenére nem teljesen elégedett a teljesítményével.

„Úgy ébredtem, hogy a Forma-2-es sprintverseny járt a fejemben, ahol a 10. helyről rajtoltam volna, majd pedig bedobtak a mélyvízbe az F1-es harmadik edzéssel és az időmérővel. Persze nem ideális helyzetben történt ez, nagyon sajnálom Carlost, és a legjobbakat kívánom neki. De fantasztikus lehetőséget kaptam, és még ha kicsit csalódott is vagyok az eredmény miatt, jól szórakoztam” – nyilatkozta a Sky Sportsnak Bearman, aki tavaly év végén a Haasszal két szabadedzésen, majd a Ferrarival a szezonvégi teszten vezethetett eddig F1-es autót.

Több mint fél évszázada nem húzott olyat a Ferrari, mint most a Sainz helyére behozott szuperújonccal

„A tapadás szintje egészen elképesztő, az első köröm egyszerűen sokkolt. A fő különbség szerintem az, hogy az F2-ben az autók teljesítménye jelenti a határt, az F1-ben viszont a versenyző teljesítménye. Ezért van szükség a felkészülésre, és bár remek érzés, kell egy kis idő ahhoz, hogy ezt megszokjam.”

„A célom az volt, hogy a lehető legtöbb kört megtegyem, hiszen nem vezettem még sötétedés után, kihagytam a második edzést, ami eléggé hiányzik. A Q2-m pedig elég zűrzavaros volt, és tudom, hogy elkövettem néhány hibát. A bennem lakozó versenyző tudja, hogy az autó elég gyors volt a Q3-hoz, így most inkább csalódott vagyok, de szerintem ha egy pár nap múlva majd visszatekintek, már büszke leszek arra, hogy mit sikerült elérnem.”

Leclerc a második helyre kvalifikált, így a rajtnál Max Verstappennel való csatára készülhet, ugyanakkor a verseny előtt próbál majd segíteni is új csapattársának, aki szerinte a lehető legnehezebb debütálási körülményt kapta meg ezzel a Ferraritól érkezett rövid határidejű behívóval.

„Mindenekelőtt remélem, hogy Carlos gyorsan fel fog épülni. Ami Ollie-t illeti, egyetlen szabadedzése volt, amelyen azonnal elkapta a fonalat és jól érezte magát az autóban – mondta Leclerc. – Emlékszem a saját első Forma-1-es versenyemre. Én nem a Ferrariban kezdtem, és volt előtte néhány hónapom a felkészülésre, szóval nem is tudom elképzelni, mennyire különleges a számára ez a mai nap, amelyen behívták a Ferrarihoz egy ilyen nagy kihívást jelentő pályán. Remélem, hogy holnap sikerül majd pontokat szereznie, és örökké elraktározhatja magának ezeket az emlékeket.”

Bearmanhez hasonlóan Leclerc is a Ferrari akadémiájának növendéke volt, ám az F2 2017-es megnyerését követően első F1-es szezonját az Saubernél töltötte, mielőtt 2019-re megkapta a versenyzői szerződést a Scuderiától.