Népszerű sportok
Még több sport
Összes megjelenítése

A Toyota mostani hypercarjának már egy hidrogénautó lehet az utódja

Lantos András

Frissítve 08/03/2024 - 20:06 GMT+1

A Toyota már hosszú ideje dolgozik a hidrogén-versenyautó projekten, és egy interjúban nemrég elárulták, könnyen lehet, hogy a jelenleg futó GR010 Hybrid lesz a gyártó utolsó benzines prototípusa az Endurance-világbajnokságon. Hiszen, ha minden a terveik szerint halad, az utód már egy hidrogén meghajtású gép lehet.

Toyota GR H2 Racing Concept

Fotó: From Official Website

A japán márka odahaza már versenyeken is indult egy olyan modellel, amelyben egy hidrogént használó belső égésű motor dolgozik.
Tavaly a szélesebb nyilvánosság elé is kiléptek, amikor a Le Mans 24h-n bemutatták a GR H2 Racing Concept versenygépet, amely már megjelenésre is tökéletesen beleillene a jelenlegi hypercar-mezőnybe.
Az ACO szintén ekkor jelentette be, hogy a formálódó hidrogén-géposztályba nem csak üzemanyagcellás, tehát elektromos hajtású autókat engednek be, hanem a Toyota által favorizált belső égésű koncepciót is befogadják. Ezzel újabb fontos ajtó nyílt ki a japánok előtt.
Az ACO és az FIA, többszöri halasztás után, jelenleg 2027-ben tervezi megnyitni a hidrogénhajtású kategóriát, és a Toyotánál úgy látják, ha nem kell további csúszással számolniuk, valószínűleg a jelenleg futó GR010 Hybrid utódja már egy hidrogénautó lesz náluk.
picture

Toyota GR H2 Concept

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

A Toyota hypercar-projektjét vezető John Litjens a Sportscar365-nek nyilatkozva úgy fogalmazott, minden azon múlik, mikorra készülnek el a hidrogén-kategória szabályai.
Ha tartják a 2027-es időpontot, a japánok a rendelkezésre álló EVO-jokerekkel próbálják majd szinten tartani a GR010 Hybrid hypercart, a hidrogénautó megérkezésééig. Annak ugyanis nem látják értelmét, hogy egymással párhuzamosan fejlesszenek egy új hypercart és egy hidrogénhajtású gépet.
Ha viszont 2029-re vagy 2030-ra halasztanák az új géposztályt indulását, akkor arra az időszakra kénytelenek lennének egy újabb benzines modellt építeni. Litjens úgy számol, a jelenlegi GR010 Hybrid a még meglévő EVO-jokerek felhasználásával 2027-ig mindenképpen versenyképes maradhat.
picture

Toyota GR010 Hybrid

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

Ismét megerősítette, a Toyota tart már ott a hidrogénnel hajtott belső égésű technológia terén, hogy 2027-ben egy ilyen autót indítson a WEC-ben, úgyhogy a labda a szabályalkotók térfelén pattog.
„Mindenki láthatta, hogy a kollégáink Japánban már versenyeztek a Corollával (hidrogén hajtású autó, ami a Super Taikyu bajnokságban indult), és rengeteget tanultak. Most már az FIA-n múlik, hogy összeállítsák a szabályokat.”
A legnagyobb kérdés, hogy milyen hatékonysággal tudják majd kiegyenlíteni a benzines és a hidrogénes autók teljesítményét. Az ACO már korább leszögezte, azt akarják, hogy a hidrogén géposztály legyen a csúcskategória az Endurance-világbajnokságon, a Toyota szerint azonban az első években még biztosan szükség lesz rá, hogy párhuzamosan fussanak a benzines és a hidrogénes gépek.
picture

Katar 1812 km

Fotó: Toyota Motorsport GmbH

„Mindenki látta, mennyi idő kellett ahhoz, hogy ekkora mezőny legyen a Hypercar-kategóriában. Ugyanez lesz a hidrogénnel is. Az elején jön néhány gyártó, de valószínűleg csak egy-kettő, mert minden teljesen új” – véli Litjens.
Az elején az lenne a legjobb, ha a mostani autók együtt futnának az újakkal, és aztán egy ponton váltanánk egy teljesen hidrogén meghajtású mezőnyre.
A Toyota szakembere szerint a teljesítmény-kiegyenlítés legkritikusabb pontja a súly, de szerinte megoldható lesz, hogy a benzines és a hidrogénhajtású autók igazságos feltételek mellett versenyezzenek egymással.
A japánok többek között azzal is hangsúlyozták, mennyire a hidrogénautó felé fordították a figyelmüket, hogy a márka sikerkovácsa, Pascal Vasselon elhagyta a WEC-programot, hogy az új technológia fejlesztését felügyelje.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Legyenek mindig kéznél a legfrissebb sporthírek, eredmények, élő közvetítések
Letöltés
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés