A pletykák szerint megbukott az Apple elektromos autó projektje

Címkék

Hiába a dollármilliárdok, a humán erőforrás és az évtizednyi ráfordított idő. A kasza elérte a projektet. A hírek szerint az Apple házon belül már kihirdette. A 2000 fős munkásgárda egy részét más projektre, pl. generatív AI projektre teszik:

Részletek itt.

Hozzászólások

Pedig most akartam éppen venni 😂 🙄

trey @ gépház

Itt nem az EV-vel volt gond hanem a szoftverrel. Ez akkor lett volna üzletileg előnyös ha meg tudják valósítani az önvezetést. Ha EV-t akartak volna árulni, már rég megtehették volna. Ha Cruise, Waymo versenytársak akartak lenni az már nagyobb falat. Ezt támasztja alá az is, hogy át tudják a csapat jó részét csoportosítani AI fejlesztésre. (mert ez főleg arról szólt)

Mondjuk a megbukott, és a piacra lépés előtt leállították között van némi különbség.

Nézd, az is eredmény, ha a vége az lesz, hogy a tapasztalatok, és a fejlesztési folyamat elején még nem ismert, mai piaci helyzet ismeretében inkább nem éri meg. Másként fogalmazva: a sikeresen piacra vitt termékek árrésében ott van a piacra el nem jutott termékek részleges kifejlesztésének költsége. Persze, várhatod egy cégtől, hogy csak sikeres dolgokkal kezdjen el foglalkozni, és akkor nincs "kidobott" pénz, csak hát ezzel az erővel a tőzsdére is úgy megyek kereskedni, hogy minden részvény felfele megy, amit megveszek, ami nonszensz.

Persze. Ha egy házon belül elvernek 10 évet, milliárd dollárokat, majd embereket tesznek utána az utcára, azt nem lehet máshogy kifejezni: megbukott kezdeményezés

Nincs ezzel semmi gond. Minden cégnél van ilyen. Csak érdemes a nevén nevezni. Építő jelleggel.

trey @ gépház

Tegye fel a kezét, aki meglepődött

10 év, 2000 ember, $300000/év fizetéssel, az hasraütésre 6 milliárd dolcsi. És akkor biztos volt még irodabérlés, munkaeszközök, stb.

Amúgy ha a 2000 embernek csak egy része megy AI részlegre, lapátra teszik a többit? Belép végre az Apple is a layoff clubba?

Ehhez biztosan nincs.

Ehhez annak van köze, hogy a Tesla közvetlenül értékesít (már ahol a kereskedők törvényileg nem küzdottek meg ez ellen). Több EV = több közvetlen értékesítés = kevesebb autókereskedőre van szükség. Még wikipedia cikk is van: https://en.wikipedia.org/wiki/Tesla_US_dealership_disputes

Kik állítják, hogy nem fogynak az EVk?: az autókereskedők - akiket súlyosan érint ez a változás.

Cefetül félnek a direkt értékesítéstől amit a Tesla forszírozott (meg a többi EV startup): https://electrificationcoalition.org/work/state-ev-policy/evs-and-consumer-choice/

Ez megint olyan USA hülyeség aminek a megértése fontos ahhoz, hogy tisztán lássuk ezeket a folyamatokat.

The business model that works for the EV-only manufacturers is the  direct-to-consumer business model. By selling directly to consumers, EV-only manufacturers save money from not building out a nationwide dealership network and producing enough inventory to stock lots with idle vehicles. This model enables EV-only manufacturers to sell and deliver their vehicles as they are manufactured, while reinvesting any savings back into scaling new technologies and manufacturing to bring new products and savings to their consumers.  

EVs are also not well suited for the dealership model as they are now. There is a lot more information to convey for EVs during the sale process; questions on things like range, how and where to charge, and available incentives. Learning these details and answering questions for each potential new buyer costs dealers time. Additionally, EVs require significantly less maintenance than internal combustion vehicles, while revenue from service and maintenance can be half of a dealers revenue. By not allowing for innovation with the direct sales business model, policymakers are sentencing the employees of franchise dealership model to a slow decline. 

Szerk: bővebb információ: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/global/Documents/Legal/dttl-legal-automotive-article.pdf

Örülök is ennek, mindig is utáltam a márkaszervizeket és az ilyen kereskedőket. Használt autót is a tulajtól veszek, nem a kereskedőtől vagy hasonló, hiszen azért jelentősen olcsóbb... Garancia, meg hasonlók kecsegtetőek, de egy EV-vel (ami nekem is van) nem nagyon számít. Főleg ha régebbit veszel, nem túl nagy az egész értéke, nem éri meg a 20-50% extrát a garancia miatt. (Anglia)

Ja, ez már megbukott a Teslánál. Prémium szekció leáldozott, nincs rés az Apple taktikának, azt már rég megcsinálták. Semmi meglepő. 

Itt elemezgetik mi történt: https://www.nytimes.com/2024/02/28/technology/behind-the-apple-car-dead.html

Eleve hülyeségnek hangzik olyan területen bővülni ahol sokkal alacsonyabb a profit, hacsak tényleg nincs valami nagy dobás. (pl full önvezetés)

A hypeot elvitte a területen a Tesla, az önvezetéssel meg a cruise és a waymo is küszködik...

Despite having a vote of confidence from Apple’s chief executive, members of the team knew they were working against harsh realities, according to the six employees familiar with the project. If it ever came to market, an Apple car was likely to cost at least $100,000 and still generate razor-thin profit compared with smartphones and earbuds. It would also arrive years after Tesla had dominated the market.

Ha meg tudja csinálni azt mint az apple a mobil piacon akkor van jövője.

Az EV piacot letarolják a kínaiak (~android a mobiloknál), de ha meg tud tartani egy jelentős részesedést magas profit mellett (~apple) akkor nem lesz nekik annyira rossz... (+az EV piac növekedési pályán van)

Ez igaz, de az árakat egymáshoz érdemes hasonlítani. Azok akik új autót vásárolnak (potenciális vásárlók) az adott árkategóriában rávehetőek-e Tesla szempontból, hogy őket válasszák?! Ha stabilan erre igen a válasz akkor fenn tudnak tartani egy stabil piaci részesedést hosszú távon. (Amúgy kínában a Model 3 már kb 35000€-tól megvehető)

na. az Apple rájött, hogy az elektromos autó egy olyan hardware, amihez még ők sem tudnak jó drivert irni ?

HUP te Zsiga !

nincs erre az evre is valami "X -szer megbukott" szamlalo oldal, mint a bitcoin death? :DD

A vegtelen ciklus is vegeter egyszer, csak kelloen eros hardver kell hozza!

A vicc az, hogy a Xiaomi megcsinálta. És ami benne van (legalábbis hardveresen) az nem kispálya. Meglátjuk majd az első teszteket.

- Indítsd újra a gépet! - Az egészet? - Nem, a felét...