Szeretne azonnal értesülni a legfontosabb hírekről?
Az értesítések bekapcsolásához kattintson a "Kérem" gombra!
Az értesítés funkció az alábbi böngészőkben érhető el: Chrome 61+, Firefox 57+, Safari 10.1+
Köszönjük, hogy feliratkozott!
Hoppá!
Valami hiba történt a feliratkozás során, az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
Már feliratkozott!
A böngészőjében az értesítés funkció le van tiltva!
Ha értesítéseket szeretne, kérjük engedélyezze a böngésző beállításai között, majd az oldal frissítése után kérjük próbálja meg újra a fejlécben található csengő ikonnal.
[{"available":true,"c_guid":"eed8f90c-6dcc-447f-923f-82a08409a668","c_author":"Folk György (EUrologus)","category":"eurologus","description":"Egyre több könyvet vesznek Európában és uniószerte nő a rendszeresen olvasók száma annak ellenére, hogy Dél- és Kelet-Európában kevesebb a közkönyvtár, Északon- és Nyugaton pedig magasabbak a könyvárak. Ki neveli ki az európai olvasók új generációját?","shortLead":"Egyre több könyvet vesznek Európában és uniószerte nő a rendszeresen olvasók száma annak ellenére, hogy Dél- és...","id":"20240515_europai-unio-olvasas-konyvkiadas-irodalom","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/eed8f90c-6dcc-447f-923f-82a08409a668.jpg","index":0,"item":"a2b41e51-856d-4bdf-ac3e-30bc5828a34a","keywords":null,"link":"/eurologus/20240515_europai-unio-olvasas-konyvkiadas-irodalom","timestamp":"2024. május. 18. 13:00","title":"Európa harca a könyvolvasókért: nincs minden veszve","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6","c_author":"hvg.hu","category":"itthon","description":"A miniszterelnök lánya egy DIOR szoknyát és egy Cartier órát választott.","shortLead":"A miniszterelnök lánya egy DIOR szoknyát és egy Cartier órát választott.","id":"20240518_hadhazy-orban-rahel-cartier-ora-dior-szoknya","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/3049e290-3671-4eee-9490-0280981c10f6.jpg","index":0,"item":"8ad4a285-7e3d-4bf9-b858-f10a6bf5b353","keywords":null,"link":"/itthon/20240518_hadhazy-orban-rahel-cartier-ora-dior-szoknya","timestamp":"2024. május. 18. 15:06","title":"Hadházy: Orbán Ráhel 13 milliós órában és egymilliós szoknyában tűnt fel","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"063e2871-e32f-48bd-b003-e91ce971e1ff","c_author":"Para-Kovács Imre","category":"360","description":"","shortLead":"","id":"20240518_hvg-para-kovacs-imre-bekekolcson","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/063e2871-e32f-48bd-b003-e91ce971e1ff.jpg","index":0,"item":"7b28aff9-ed9d-4847-8bac-4831a597a612","keywords":null,"link":"/360/20240518_hvg-para-kovacs-imre-bekekolcson","timestamp":"2024. május. 18. 10:30","title":"Para-Kovács Imre: Békekölcsön","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":true,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"03f29cbc-97cd-4ca0-ab56-a55e7e7dc653","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A kiváló 5 hengeres turbómotorban a jelek szerint sikerült még találni némi extra teljesítményt és nyomatékot.","shortLead":"A kiváló 5 hengeres turbómotorban a jelek szerint sikerült még találni némi extra teljesítményt és nyomatékot.","id":"20240517_485-loero-talan-mar-eleg-lehet-a-300-km-h-tempora-kepes-kis-audi-rs3-ban","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/03f29cbc-97cd-4ca0-ab56-a55e7e7dc653.jpg","index":0,"item":"3684ef1b-bef7-4216-ac41-e1d436a1f099","keywords":null,"link":"/cegauto/20240517_485-loero-talan-mar-eleg-lehet-a-300-km-h-tempora-kepes-kis-audi-rs3-ban","timestamp":"2024. május. 17. 06:41","title":"485 lóerő talán már elég lehet a 300 km/h tempóra képes kis Audi RS3-ban","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"c00a1f73-9714-4031-b2d5-e1d0864fed05","c_author":"hvg.hu","category":"tudomany","description":"Hiába a legvékonyabb Apple termék maga, normál használat során a jelek szerint nehéz komoly kárt tenni az új iPad Próban, mindkét méretben. ","shortLead":"Hiába a legvékonyabb Apple termék maga, normál használat során a jelek szerint nehéz komoly kárt tenni az új iPad...","id":"20240517_apple-ipad-pro-m4-2024-hajlitas-strapateszt-ellenallas","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/c00a1f73-9714-4031-b2d5-e1d0864fed05.jpg","index":0,"item":"49d2fd14-746d-494f-8ce4-e121eecaeb68","keywords":null,"link":"/tudomany/20240517_apple-ipad-pro-m4-2024-hajlitas-strapateszt-ellenallas","timestamp":"2024. május. 17. 14:03","title":"Meggyötörték az új iPad Prókat, kiderült, milyen könnyen hajlik az Apple 5,1 milliméter vékony táblagépe","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"56cfbfdd-cf98-452c-837c-73881349297e","c_author":"Ford KKE Kft.","category":"brandchannel","description":"Az elmúlt két évtizedben az egyterűek szinte eltűntek az utakról, a Ford azonban most feltámasztotta a kishaszonjárműből fejlesztett családi autóját, a Ford Tourneo Couriert. A modell nemcsak elképesztő tágasságával, hanem dinamizmusával és praktikus megoldásaival is meglepett minket. Videóban mutatjuk a részleteket.","shortLead":"Az elmúlt két évtizedben az egyterűek szinte eltűntek az utakról, a Ford azonban most feltámasztotta...","id":"20240326_fordmagyarorszag_tourneo_courier_teszt","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/56cfbfdd-cf98-452c-837c-73881349297e.jpg","index":0,"item":"f5093989-18ff-4d42-b93a-06eb176ee1ea","keywords":null,"link":"/brandchannel/20240326_fordmagyarorszag_tourneo_courier_teszt","timestamp":"2024. május. 17. 07:30","title":"Én vagyok a híres egyterű","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":true,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":true,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":"Ford Közép- és Kelet-Európai Kft.","c_partnerlogo":"cc7ea449-d2a8-423d-ac2e-cc71c2f7b6d5","c_partnertag":"fordmagyarorszag"},{"available":true,"c_guid":"28a421d6-dee8-44e3-a3f3-5e801c1f7e2a","c_author":"hvg.hu","category":"cegauto","description":"A szupersportos elsőgenerációs Golf GTI több, mint 130 lóerővel repít vissza bennünket a 80-as évek elejére.","shortLead":"A szupersportos elsőgenerációs Golf GTI több, mint 130 lóerővel repít vissza bennünket a 80-as évek elejére.","id":"20240518_80-as-evek-kimaxolva-uj-gazdara-var-egy-patinas-uber-golf-gti-oettinger","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/28a421d6-dee8-44e3-a3f3-5e801c1f7e2a.jpg","index":0,"item":"4481e802-88d7-43a9-a47f-387753d5f3f6","keywords":null,"link":"/cegauto/20240518_80-as-evek-kimaxolva-uj-gazdara-var-egy-patinas-uber-golf-gti-oettinger","timestamp":"2024. május. 18. 07:21","title":"80-as évek kimaxolva: új gazdára vár egy patinás über Golf GTI","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null},{"available":true,"c_guid":"36691140-3859-46b2-bc8d-2b98bcf515ff","c_author":"hvg.hu","category":"vilag","description":"Az ENSZ attól tartott, nem lesz mit adniuk az embereknek.","shortLead":"Az ENSZ attól tartott, nem lesz mit adniuk az embereknek.","id":"20240517_gaza-usa-segelyszallitmany-hajo","image":"https://img.hvg.hu/Img/ffdb5e3a-e632-4abc-b367-3d9b3bb5573b/36691140-3859-46b2-bc8d-2b98bcf515ff.jpg","index":0,"item":"8ae27694-75a1-4f40-bfcd-2082dea7216b","keywords":null,"link":"/vilag/20240517_gaza-usa-segelyszallitmany-hajo","timestamp":"2024. május. 17. 12:24","title":"Mólón keresztül jutnak el Gázába a tengeren szállított segélyek – videó","trackingCode":"RELATED","c_isbrandchannel":false,"c_isbrandcontent":false,"c_isbrandstory":false,"c_isbrandcontentorbrandstory":false,"c_isbranded":false,"c_ishvg360article":false,"c_partnername":null,"c_partnerlogo":"00000000-0000-0000-0000-000000000000","c_partnertag":null}]
Gondok vannak a gépekkel, kevés a kapacitás, repülni meg sokan akarnak. Drágulni fog idén is a repülés, Michael O’Leary szerint akár 10 százalékkal is feljebb mehetnek az árak.
Akár 10 százalékkal is emelkedhet a repülőjegyek ára a nyári csúcsidőszakban – jelezte a Ryanair. A drágulás okát a Boeing és az Airbus utasszállító gépeivel kapcsolatos problémákban látják.
A fejleményről beszámoló Guardian emlékeztet: az újabb drágulás a koronavírus-járvány utáni tavalyi áremelkedésre jön rá, amikor a visszapattanó utazási hajlandóságot nem tudták lekövetni elegendő hellyel a légitársaságok.
Michael O’Leary szerint ráadásul a Ryanair várhatóan idén is járatai ritkítására kényszerülhet, miután késve érkezenek a már megrendelt Boeing Max 737-8200-asok. A repülőgéptípussal ugyanis minőségi problémák adódtak, aminek rémisztő példája volt az Alaska Airlines Max-9-esének esete, amikor kiszakadt egy darab a gép törzséből.
Leary szerint ha márciusig csak 40-45 gépet kapnak meg, akkor lehet szükség járatritkításra főleg a sűrű forgalmú vonalakon. “Még a cégünk növekedése is visszafogott lehet, ami összességében magasabb viteldíjakat eredményezhet idén nyáron Európában” – idézte a Guardian a Ryanair vezetőjét, aki szerint tavaly nyáron átlagosan 17 százalékkal emelkedtek a jegyárak, de idénre nem számít ilyen magas értékre:
5-10 százalékos jegyár-emelkedéssel számolunk.
O”Leary emlékeztetett, hogy nem csak a Boeingokkal, hanem az Airbusokkal is akadnak problémák, utóbbinál az A 320-asok Pratt & Whitney hajtóművei szorultak a tervezetten felüli karbantartásra, és ez vezetett kiesésekhez több légitársaságnál is. Szerinte Európában egész nyáron szűkösek lesznek a rövid távú járatok kapacitásai.
O’Leary azonban reménykedik:
Ha június előtt megkapjuk mind az 57 Boeinget, gennyesre keresnénk magunkat, mert már döngetik az ajtónkat a repterek, és nekünk kínálnak ösztönzőket, mivel mások meg elviszik tőlük a gépeiket.
A Ryanair-vezér nem először ijesztget drágulással:
Az ír fapados légitársaság 66-ra bővíti úticél-pontjai számát, egyben a magyar kormány kikezdése mellett is a hazai piac legnagyobb játékosa kíván lenni. Idén jelenős befektetések nyomán lehagyhatja a Wizz Airt, egyben a hazai piac vezetői pozícióját is tovább erősítheti.