Elképesztő káosz alakult ki Indiában

Vágólapra másolva!
Szigorúan lépnek fel az indiai hatóságok a repülőtéri poggyászkezelésnél, mert drasztikusan megnőtt a várakozási idő, amit az utasok a csomagfelvételnél töltenek. A cégeknek perc pontosssággal megadott időkeretekhez kell tartaniuk magukat azért, hogy a feladott csomagok kirakodása miatt ne alakulhasson ki torlódás és késések a belföldi légi közlekedésben.
Vágólapra másolva!

A világ legnépesebb országa, India komoly kihívás elé néz a légi közlekedésben. A belföldi járatok mind nagyobb száma miatt több az utas, akik ezzel arányosan több csomagot adnak fel poggyászként repüléseik alkalmával. 

A csomagkezelés viszont nem győzi tartani a tempót a forgalomnövekedéssel. 

Ebből fakadóan az utóbbi hónapokban számos felvétel jelent meg az online közösségi médiában a csomagjaikra rendkívül sokáig várakozó, dühös és frusztrált légi utasokról – számol be arról az ANI délkelet-ázsiai hírügynökség.

Sok embernek 1 órát kellett várni leszállás után arra, hogy csomagja megjelenjen a szállítószalagon.

A jelenség tömegessé vált, ezért az indiai közlekedési minisztérium januárban vizsgálatot rendelt el azért, hogy kiderüljön, tartják-e a vállalatok a csomagkezelési időkereteket.

Az elemzésben 3600 járatot figyeltek meg India hat nagy repülőterén, lesújtó eredménnyel: egyetlen légitársaság sem volt képes biztosítani azt, hogy gép földet érése utáni 10. perctől a 30. percig terjedő időtartamban minden utas hozzájuthasson feladott poggyászához.

Flying with Air India's Boeing 787
Káosz és dühös utasok India repülőterein a poggyászkezelés lassúsága miatt - új direktívákat adott ki a légi közlekedési hatóság (illusztráció)
Fotó: NurPhoto / AFPNurPhoto/Nicolas Economou 

Az indiai polgári légi közlekedést felügyelő hatóság ezért nemrég a hét nagy indiai légitársaság (többek között az Air India, a Vistara és az IndiGo) részére változtatásokat írt elő poggyászkezelési gyakorlatban a káosz megszüntetésére. Továbbá a pontosított szabályok alapján elvárás feléjük az, hogy legkésőbb

a gép motorjainak leállítását követő 10. percben az első csomag elérje a poggyászkiadó szalagját, illetve a 30. percben a legutolsó várakozó utas is felvehesse bőröndjét.

Bár a felügyelő hatóság szerint az előzetes adataik szerint a cégek némi javulást máris elértek a poggyászkiadási időkben, de még mindig nem tudják maradéktalanul teljesíteni az előírt időkereteket.