Hirdetés
. Hirdetés

ISE 2024 - Pillantás az áttetsző LED-fal mögé

|

A professzionális audiovizuális rendszerek és integrátoraik szakkiállításán bemutatott vállalati megoldások nemcsak látványosak, hanem intelligensek és fenntarthatók is. Az ISE 2024 jubileumára az eseménynek otthont adó Fira de Barcelona Gran Via is csúcstechnológiába öltözött.

Hirdetés

Húszéves fennállásával együtt történetének eddigi legnagyobb rendezvényét ünnepelte az Integrated Systems Europe 2024 február elején, amikor az idei show véget ért. A Fira de Barcelona Gran Via vásárterületén megtartott szakkiállítás közel 74 ezer látogatót vonzott a világ 162 országából, ami a rendezvény 2004-es, genfi debütálása óta a legnagyobb szám. Az 1408 kiállító cég idén 82 ezer négyzetméteren épített standot, amit a szervezők szintén rekordnak nyilvánítottak.

Az ISE 2024 mint minden évben, idén is pro-AV rendszerek és integrátoraik innovatív megoldásait vonultatta fel a fejlett kijelző-technológiáktól kezdve a belemerülés élményét adó hangrendszereken és intelligens automatizáción át a modern, hibrid munkavégzést és együttműködést támogató kommunikációs eszközökig. A kiállítást kísérő konferencia előadásai, panelbeszélgetései és műhelyei pedig többek között a mesterséges intelligencia (AI) és az AV kapcsolatával, a fenntartható terméktervezés és a távoli együttműködés témakörével, legújabb trendjeivel foglalkoztak.

Transzparens LED-homlokzat

A szakkiállításnak hagyomány szerint otthont adó Fira de Barcelona Gran Via az ISE 2024 kerek évfordulójára déli kapujára 193 négyzetméteres, láthatatlan LED kijelzőt húzott fel, amely mostantól a vásárváros állandó látványossága lesz. A technológiát és az épületet varratmentesen integráló, hatalmas kijelző igen hatásos módon üdvözli majd ezentúl a létesítményben zajló eseményekre érkező látogatókat, akik a megjelenített tartalmon keresztül a fogadócsarnok belsejét is láthatják.

Hirdetés

Az áttetsző LED-fal a Muxwave M3-as kijelzőire épül, amelyek képpont-sűrűsége 3,9 milliméter, és rugalmasan illeszkednek a különböző felületek geometriájához. A 20 méter széles és 11 méter magas LED-falat a Sono 950-nél több táblából építette és szerelte fel a Fira de Barcelona Gran Via üveghomlokzatára. A látványos tartalom megjelenítéséhez szükséges, robusztus és rugalmas médiaszerver technológiát a Ventuz és a Realtime Department szállította.

Utóbbi Uniqvue Experience Framework megoldása a tartalomkezelő és az "adásvezető" funkciókat foglalja magában, a Ventuz valós idejű szoftvere pedig a nagy vizuális adatmennyiség és az élő, interaktív tartalom zökkenőmentes kombinálásához szükséges agilitást biztosítja. A technológia rugalmassága lehetővé teszi több, előre programozott tartalomfolyam és a valós idejű, élő tartalom váltogatását, például a folyamatban levő rendezvényről szóló tájékoztatók, friss információk megjelenítését, a közösségi hálókon zajló aktivitás bejátszását, valamint a látogatókat a történésekbe még jobban bevonó QR kódok közzétételét.

Látványos hatékonyság és fenntarthatóság

Legújabb digitális kereskedelmi kijelzőit az LG Electronics is Barcelonában mutatta be. A kiskereskedelmi, vállalati, oktatási és vendéglátóipari igényekre szabott megoldások átfogó kínálatában micro LED, All-in-One LED és átlátszó OLED kijelzők is helyet kaptak.

A vállalati felhasználására készült, három LG Magnit kijelző egyike céges tájékoztatók vagy reklámok lejátszásához lehet jó választás, a vezérlőtermekbe szánt kijelzőt a levehető tápegység teszi különlegessé, az All-in-One modellt pedig - integrált vezérlőjével és hangszóróival - tárgyalótermi használatra tervezték. A vállalatok a gyártó új, 21:9 képarányú, 171 colos LED All-in-One és 21:9 képarányú, 105 colos LCD kereskedelmi kijelzőit is használhatják videokonferencia-platformokkal. Ezek a készülékek az LG partnerek integrált megoldásaival is kompatibilisek, így felhasználó-specifikus igényeknek is megfelelnek.

Kiskereskedelmi egységek, butikok, éttermek, pékségek és kávézók számára készült digitális kijelzői között állította ki az LG 79 colos Stretch LED modelljét, amely digitális menütáblaként is használható, átlátszó OLED megoldás, az LG Kiosk pedig a vásárlók önkiszolgálását segíti. A kijelzők integrált LG DOOH Ads funkciójával az üzletben megjelenő hirdetési tartalmak optimalizálhatók. Ezt a palettát bővíti többek között a gyártó új, 55 colos, átlátszó OLED kijelzője is, amelyből a vállalatok vékony, modulárisan összekapcsolható kereteinél fogva nagyméretű videófalat, digitális térelválasztót építhetnek.

Oktatási intézmények számára digitális tantermet demózott a kiállításon az LG, amelyet 55 és 86 colos, CreateBoard interaktív kijelzőkkel szerelt fel. Az oktatók webböngészőből könnyen betölthetik az órák anyagát, és QR-kódokkal adhatnak hozzáférést a diákoknak a megjelenített tartalmakhoz. Bemutatkozott a kereskedelmi kijelzőkhöz fejlesztett LG Shield biztonsági rendszer is, amellyel a vállalatok a mesterséges intelligencia térhódításából eredő, kifinomultabb kiberfenyegetésekkel szemben védekezhetnek.

A Fira de Barcelona elkötelezte magát a fenntarthatóság mellett, létesítményeit 100 százalékban megújuló forrásokból származó, zöld energiával működteti, amelynek 40 százalékát helyi szélerőmű-farm termeli. A fenntartható megoldások az ISE 2024 sok kiállítói standján is nagy teret kaptak.

A Panasonic Connect Europe például a média és a szórakoztatóipar, az oktatás és a vállalati szféra számára mutatott be új megoldásokat, amelyekkel a felhasználók AVoIP kapcsolaton keresztül bárhonnét bárhová tartalmat oszthatnak meg. A gyártó Intel Smart Display Module specifikációk szerint készült termékei, új médiaprocesszorai és -szerverei mellett a kiállítás közönsége fenntartható módon gyártott LCD projektorokat is láthatott. Az idei év második negyedében forgalomba kerülő MZ882 LCD Projector Series a Panasonic eddigi legzöldebb projektorait vonultatja fel. A tantermekbe és vállalati munkaterekbe tervezett és újrahasznosított anyagok felhasználásával gyártott, akár 8200 lumen fényerejű modellek a minőségi látvány, valamint a fenntarthatóság és a költséghatékonyság egyensúlyát ígérik.

Microsoft Teams, valamint Zoom platfrommal is tanúsította tárgyalókba tervezett, AI alapú Logitech Sight kameráját, jelentette be a gyártó Barcelonában. Az asztal közepére állítható panorámakamera a falra szerelt Rally Bar és Rally Bar Mini kamerákkal együttműködve új perspektívát ad a több résztvevős, hibrid megbeszélések színvonalas audiovizuális megvalósításához.

A gyártó bejelentette azt is, hogy CollabOS operációs rendszeren futó videokollaborációs eszközeit mostantól újrahasznosított műanyag felhasználásával készíti, hogy a vállalatokat segítse fenntarthatósági céljaik elérésében. A Logitech Sight és más konferenciatermi termékek legalább 50 százalékban tanúsítottan újrahasznosított műanyagot fognak tartalmazni, szénlábnyomuk így 21 százalékkal csökken. A gyártó vezetői egy panelbeszélgetésen kifejetették azt is, hogy az iparágnak zöldre mázolás helyett átfogó és mérhető AV/UC fenntarthatósági stratégiára van szüksége.

Kijelzők a felhőben

Innovatív kijelzőihez és médiaszervereihez több szállító felhőszolgáltatásokat is bejelentett Barcelonában. A Panasonic új, felhőalapú Remotely Managed Service (RMS) szolgáltatása például az összetett, multikijelzős környezetek kezelésében és optimalizálásában segíti a vállalatokat többek között a belemerülés élményét adó, helyalapú szórakoztatás, a rendezvényszervezés és az oktatás területén. Az RMS szolgáltatás a Panasonic Central Monitoring Center felügyeleti központjához ad hozzáférést a felhőben, így a rendszerek megbízhatóságának és az eszközök élettartamának növelését, a következetes képmegjelenítést és a hosszú távú működés támogatását teszi könnyebbé az IT szakemberek számára.

Az LG Business Cloud felhőplatformja szintén a gyártó kereskedelmi célú kijelzőinek hatékony kezelését szolgálja, és a webOS 6.0 vagy annál magasabb verziószámú operációs rendszerrel telepített modellekhez érhető el. A platform része az LG SuperSign Cloud, a gyártó digitális kijelzőkre szabott tartalomkezelési megoldása (CMS), valamint a szállodai okostévékre optimalizált CMS, az LG Pro:Centric Cloud is. A felhőmegoldásokkal a vállalatok rugalmasan testre szabhatják a kijelzőkön megjelenítendő tartalmakat, például az üdvözlő üzeneteket, a létesítményről szóló információkat vagy promóciókat, illetve ezek ütemezését is beállíthatják.

Ugyancsak a Business Cloud részét alkotja az LG ConnectedCare távfelügyeleti megoldás, amely aktívan monitorozza a kijelzők állapotát és teljesítményét, és azonnal e-mailes értesítést küld, ha rendellenes eseményt észlel. A szolgáltatás lehetővé teszi a kijelzők számos beállítását, többek között a hang- és a fényerő távoli vezérlését is.

Az LG Business Cloudon keresztül a vállalatok nemcsak a gyártó termékeit és szolgáltatásait kereshetik és vásárolhatják meg vagy fizethetik elő, hanem partneri megoldásokat, közöttük médiaművészeti alkotásokat és olyan szolgáltatási alkalmazásokat is elérnek, amelyek valós idejű időjárási, repülőtéri és helyi turisztikai információkat adnak.

Az ISE 2025-ben február 4-7. között tér vissza Barcelonába.

Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Engedélyezi, hogy a https://www.computertrends.hu értesítéseket küldjön Önnek a kiemelt hírekről? Az értesítések bármikor kikapcsolhatók a böngésző beállításaiban.