Erős és könnyű lesz a Porsche, nehéz a Lexus – itt az LMGT3-as BoP Katarra
Frissítve 21/02/2024 - 08:55 GMT+1
A Hypercar-kategória mellett az Endurance Világbajnokságon idén bemutatkozó LMGT3-géposztály is megkapta az első futamra vonatkozó BoP-táblázatot, azaz a teljesítmény kiegyenlítő számokat. A GT-autók esetében a súlyt, a teljesítményt, a hasmagasságot, a maximális hátsó szárny meredekséget és az egy etapban felhasználható energiát szabályozzák.
A hypercarok BoP-jének működését az elmúlt években már megszoktuk (itt megtalálod az ő katari számaikat), de amint fentebb látható, az LMGT3 egy kicsit eltér ettől.
A királykategóriához hasonlóan itt is a féltengelyre szerelt nyomatékmérővel ellenőrzik a motor által leadott teljesítményt, pontos kW vagy lóerő adatok viszont nem szerepelnek a táblázatban, csak egy motorerő kód (P0-P15), ami azt mutatja meg, hogy az autó maximális teljesítményéből (ami a P0) hány százalékot vonnak le. Mi a táblázatban a százalékos értéket adjuk majd meg.
Ezen kívül van egy második érték, amely a motor teljesítményét szabályozza; ez arra vonatkozik, hogy 200 km/h felett mennyivel adhat le többet az erőforrás.
A többit nagyon nem kell magyarázni, talán csak annyit még, hogy a hasmagasság Katarban minden autó esetében 50 mm, tehát ezt az oszlopot ezúttal kihagyjuk a táblázatból.
Az egy etapban felhasználható energia azt hivatott elérni, hogy az autók nagyjából ugyanannyit tudjanak megtenni egy tank benzinnel.
Az LMGT3-kategória BoP-je a katari idénynyitóra:
Autó | Súly | Hátsó szárny max | Energia |
Aston Martin Vantage AMR | 1318 kg | 11 fok | 689 MJ |
BMW M4 | 1321 kg | 4,6 fok | 687 MJ |
Corvette Z06 GT3.R | 1331 kg | 9,3 fok | 685 MJ |
Ferrari 296 | 1331 kg | 4,5 fok | 678 MJ |
Ford Mustang | 1326 kg | 7,6 fok | 969 MJ |
Lamborghini Huracan Evo2 | 1332 kg | 6 fok | 676 MJ |
Lexus RC F | 1345 kg | 13 fok | 698 MJ |
McLaren 720S Evo | 1327 kg | 10,7 fok | 684 MJ |
Porsche 911 GT3 R | 1315 kg | 12,3 fok | 685 MJ |
Autó | Teljesítmény | Plusz telj. 200 km/h felett |
Aston Martin Vantage AMR | -13 % | +2 % |
BMW M4 | -4 % | +1 % |
Corvette Z06 GT3.R | -5 % | 0 % |
Ferrari 296 | -13 % | -1 % |
Ford Mustang | -6 % | +2 % |
Lamborghini Huracan Evo2 | -15 % | -4 % |
Lexus RC F | -6 % | -1 % |
McLaren 720S Evo | -9 % | 0 % |
Porsche 911 GT3 R | -4 % | +1 % |
A tavaly elbúcsúzó GTE-hez hasonlóan az LMGT3-ban lesz majd úgynevezett Success Ballast, azaz a megelőző versenyeken elért eredmények után járó pluszsúly, amit Katar után osztanak ki először.
Csatlakozz a több mint 3 millió felhasználóhoz az appunkon
Letöltés
Scan me
Kapcsolódó témák
Cikk megosztása
Hirdetés
Hirdetés