Több mint tizenegyezer betonpillér támasztja alá. Durva.

A világ leghosszabb hídja – nem meglepő módon – Kínában található, és hosszabb például a Budapest és Győr között autópályán megtehető ~120 kilométeres távolságnál is.

A Peking–Sanghaj nagysebességű vasútvonalon Sanghaj és Nanking között húzódó Tanjang–Kunsan vasúti híd teljes hossza ugyanis 164,8 kilométer

– ezzel a hosszúságával pedig 2011-től Guinness-rekorder a hidak között.

A híd az Ázsia leghosszabb folyójának számító Jangce-folyóval fut párhuzamosan, és áthalad rizsföldeken, tavakon, folyókon, sőt városokon is.

A teljes képekért és a nagyobb felbontásért kattints a fotókra!

A híd építése 2006-ban kezdődött és 2010-ben fejeződött be, mintegy tízezer ember dolgozott rajta, az építése pedig 8,5 milliárd dollárba került. A híd több százezer tonna vasból áll, nagyjából 11 500 betonpillér támasztja alá, és úgy tervezték, hogy ellenálljon a földrengéseknek és a tájfunoknak is, valamint hogy kibírja egy 300 ezer tonnás haditengerészeti hajó ütközését is. Becsült élettartama több mint száz év.

A Tanjang–Kunsan vasúti híd ugyanakkor nemcsak a világ leghosszabb hídja, hanem a világ második leghosszabb hídja is. Ez úgy lehet, hogy van egy 114 kilométeres, Langfang és Csingsian között elnyúló viaduktos szakasza, ami külön hídnak is tekinthető.

(Forrás: IFL Science, Wikipédia, fotó: Getty Images, Wikimédia)

Ez is érdekelhet:

Magyarország legújabb hídját láttad már?

Ignorálhatóvá vált egy húsz kilométeres kerülő, már ha nem árad az Ipoly.

A világ legérdekesebb hídjai között akad egy pár furcsaság

Mutatunk nyolc látványosan különleges hidat.

A látszattal ellentétben van értelme ennek a kör alakú hídnak

Azonkívül, hogy különleges látványosság.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat

Ez volt az első fotó a csernobili atomkatasztrófáról

További cikkeink a témában