A Ferrari spanyol pilótája a Red Bull testvércsapatánál, a Toro Rossónál kezdte Forma–1-es pályafutását, pont abban a 2015-ös szezonban, amikor a jelenlegi háromszoros világbajnok Max Verstappen is csatlakozott az istállóhoz. Sainznak azonban nem volt jó szezonja, mindössze 18 pontot sikerült szereznie, jócskán elmaradva a 18 éves holland csapattársától, aki 49 ponttal zárta az idényt.
A páros kapcsolata gyorsan megromlott, Verstappen pedig a 2016-os szezon negyedik futama után a Red Bullhoz igazolt, Sainzot pedig később a Renault-hoz került. A spanyol pilóta ezt követően 2019-ben a McLarenhez igazolt, onnan igazolt egy évvel később a Ferrarihoz a távozó Sebastian Vettel helyére. Sainz azóta is a Ferrari pilótája, az előző szezonban pedig ő volt az egyetlen pilóta, aki Forma–1-es futamot tudott nyerni az Red Bull elképesztő dominanciája mellett.
Hogy a spanyol pilóta miért nem tudott megmaradni a Red Bullnál, arról Helmut Marko nyilatkozott a Marcának.
A Toro Rossónál elég mérgező volt a légkör kettejük között. Az akkori csapatösszetétellel nem láttam módját annak, hogy megtartsuk Carlost. Így került végül a Ferrarihoz a Renault-n és a McLarenen keresztül"
– idézte fel a múltat az osztrák tanácsadó.
Sainz édesapja, idősebb Carlos Sainz nemrégiben megszerezte negyedik Dakar-rali győzelmét, így a Ferrari pilótája sokáig édesapja árnyékában élt, aki valóságos legendának számít az autósportban.
Sokáig az apja árnyékában élt. Igazságtalanul bélyegezték elkényeztetett gazdag kölyöknek, miközben folyamatosan küzdenie kellett azért, hogy oda jusson, ahol ma van. Tagadhatatlanul nagyszerű versenyző.
Majdnem egy szinten volt Max-szal a Toro Rossóban, de a balszerencséje éppen az volt, hogy Verstappen volt a csapattársa. Már a junior kategóriákban is pokolian gyors volt már, első F1-es tesztjén, Silverstone-ban kezdetektől fogva egy kicsit gyorsabb volt Sebastian Vettelnél a gyors kanyarokban – pedig akkoriban ő volt a mérce számunkra" – tette hozzá a Red Bull tanácsadója.