szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A Lexus kompakt szabadidő-autóját a GR Toyoták izgalmas hajtásláncával vértezték fel.

Nemrégiben részletes tesztben számoltunk be a valaha készült legkisebb Lexusról, az Audi Q2 és a Volvo EX30 méretkategóriájában támadó, alig 4,19 méter hosszú LBX-ről.

A Magyarországon 12,3-17,9 millió forintba kerülő legújabb Lexusról sok minden elmondható, de az nem igazán, hogy túl sportos lenne, most viszont itt az igencsak izgalmasnak tűnő legújabb változat, az LBX Morizo RR Concept.

Így fest a normál LBX...
László Ferenc
...és ilyen a Morizo RR Concept
Lexus

Az 1,5 literes 3 hengeres szívó benzinmotorra épülő 136 lovas és 185 Nm-es hibrid hajtáslánc átadta a helyét a most leleplezett megújult GR Yaris korábbiaknál is erősebb őszinte turbós technikájának.

Az 1,6 literes 3 hengeres turbómotor konkrétan a japán piacos felfrissített GR Yarisból, illetve a nálunk szintén nem kapható GR Corollából lehet ismerős, 305 lóereje mellé kereken 400 Nm-es nyomatékcsúcs társul.

Sonic Chrome fényezéssel
Lexus

Emlékeztetőül, az európai GR Yaris 261-ról 280 lóerőre, illetve 360-ról 380 Nm-re izmosodott, és immár nemcsak kézi-, hanem automata váltóval is készül.

Az LBX Morizo RR Concept nyolcfokozatú automata váltót, állítható összkerékhajtást, első-hátsó sperrdiffit és erősebb fékrendszert kapott, a morcosabb külső designról nem is beszélve.

A gumik 235 milliméter szélesek
Lexus

A 19 colos könnyűfém-felnik mögött elöl 18, hátul 16 colos féktárcsák teljesítenek szolgálatot, ezenkívül pedig a 2 centiméteres szélesítés, illetve 1 centiméteres ültetés mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, viszonyításképp a 261 lovas kifutó Yaris 5,5 másodperces 0-100-as szintidővel és 230 km/h végsebességgel rendelkezik. Körülbelül hasonlóra lehet képes a gyárilag tuningolt LBX is, mely nagyobb és nehezebb, cserébe viszont erősebb a morcos kis Yaris-nál.

Lexus
Lexus
Az Akio Toyoda hathatós segítségével kifejlesztett újdonság egyelőre még csak prototípus, és nem tudni, hogy pontosan mikor és milyen formában kerülhet majd sorozatgyártásba.

Amennyiben kapható lesz a sportos LBX, ára egész biztosan 20 millió forint felett alakul majd, hiszen már a kifutó GR Yaris-t is 17 millió forintos alapáron jegyzik.

A felfrissített GR Yaris alig 1280 alaptömegű
Toyota

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.