szerző:
hvg.hu
Tetszett a cikk?

A faceliftes GR Yaris nagyobb teljesítménnyel, opcionális automata váltóval és modernizált műszerfallal támad.

Instant legenda – írtuk 2021-ben az általunk alaposan meghajtott kis méregzsákról, a GR Yarisról, melyből azóta 99 százalékos vásárlói elégedettség mellett több, mint 18 ezer példányt értékesítettek Európában, és amelyből most megérkezett a felfrissített verzió.

A közelmúltban ráncfelvarrt normál Yaristól eltérően és az elődjéhez hasonlóan változatlanul csak 3 ajtós változatban készülő faceliftes GR Yaris elsősorban a módosított kialakítású, nagyobb méretű légbeömlőkkel felvértezett első lökhárítóról, az új hűtőrácsról és az átvariált hátsó lámpákról lehet felismerni.

A 7,4 millió forinton nyitó 115-130 lovas 5 ajtós alapmodell
Toyota
És a több, mint kétszer annyiba kerülő új GR Yaris
Toyota

Megújult továbbá a műszerfal, a szélső légbeömlők immár köralakúak, a kormány mögött egy 12,3 colos képátlójú digitális műszeregység található, az új borítást kapott infotainment kijelzőt pedig 15 fokkal a sofőr felé fordították.

Vélhetően sokak örömére 2,5 centiméterrel csökkentették a vezetési pozíció magasságát, és újdonság a kínálatban a hatfokozatú kéziváltó mellé érkezett opcionális nyolcfokozatú automata sportváltó, illetve a rajtelektronika.

Toyota
Toyota

A korábbbinál merevebb kialakítású, megerősített futóműves GR Yaris 1618 köbcentiméteres 3 hengeres turbós benzinmotorja 6500-as percenkénti fordulatszámon 280 lóerőt ad le, ami mellé 3250 és 4600 között 390 Nm-es csúcsnyomaték társul. Emlékeztetőül, az előd még "csak" 261 lóerős és 360 Nm-es produkcióra volt képes.

A japán piacos változat még erősebb lett, és immár kereken 300 lóerőt, illetve 400 Nm-t szabadít rá a négy kerékre, vagyis lényegében ugyanolyan erős, mint a mifelénk sajnos nem forgalmazott GR Corolla.

Toyota

 

Toyota
A 4 méter hosszú, 1,8 méter széles, 1,46 méter magas és 2,56 méteres tengelytávolságú GR Yaris kiviteltől függően 1280-1300 kilogrammot nyom a mérlegen.

A menetteljesítményekről egyelőre nem szól a fáma, mindenesetre a kifutó verzió 5,5 másodperc alatt pattan fel 0-ról 100-ra és 230 km/h a végsebessége.

Toyota
Toyota

A lassításról elöl 356, hátul 297 milliméteres 4, illetve 2 dugattyús fékrendszer gondoskodik, a kovácsolt BBS 8J alumínium felniken 225/40 ZR18-as Michelin Pilot Sport 4S gumik feszülnek, és az első/hátsó önzáró diffi, a javított hűtés és a vízpermetes intercooler mellett sem mehetünk el szó nélkül.

Az egykor 12,4 millió forintos alapáron debütált és az utóbbi időkben 17 millió forintos indulóáron jegyzett GR Yaris megújult változatának ára egyelőre ismeretlen, az európai forgalmazás nyáron kezdődik meg.

A kifutó modell, melyből belsőégésű hidrogénes prototípus is készült
László Ferenc
Az eddigi műszerfal
László Ferenc
Egyszerűen állítható, hogy mennyi erő jusson előre, illetve hátulra
László Ferenc

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.