MaGYAUR

MaGYAUR

A világnak az jó, ha nem Erdő Péter Ferenc pápa utódja!

2024. január 02. - Magyaur

Azt a fantasztikusan gyors és alapos Telex-es újságíró, Lengyel-Szabó Péter, már kiderítette, hogy félreértés, miszerint Erdő Péter lenne a legesélyesebb jelölt Ferenc pápa örökébe lépni (lásd a mellékelt linket!). Nem igaz, hogy a magyar katolikus egyház feje, Erdő Péter bíboros volna Ferenc pápa lemondása, vagy halála esetén a legesélyesebb utódjelölt, „hála istennek”. .. Nemcsak azért, mert Erdő Péter a Fidesz pártkongresszuson való részvételével tisztségének teljes súlyával támogatta a lakosság kisebb részének gyors gazdagodását, nagyobb részének gyors elszegényedését elősegítő, a dél-amerikai diktátorokhoz hasonló Orbán Viktor politikáját, hanem mert az ókonzervatív elvek veszélyeztetik a katolikus egyház megújhodását.

Az már látható, hogy a hagyományokat merevebben követő, jobboldalibb, esetenként a nacionalizmusnak engedményeket tevő közép-kelet európai katolikus egyházak nem voltak képesek áttörést elérni: nemhogy nem nőtt, de csökkent a templomba járók száma.

A 21. században nem egy újabb II. János-Pál pápára van szükség, hanem inkább egy olyan szociális érzékenységű reform-pápára, aki közelebb hozza az egyházat a megalázott és megszomorított, bármilyen bőrszínű emberekhez ugyanúgy, mint a fogyasztói társadalomból kiábrándult fiatalokhoz. A 21. században olyan pápára van szükség – akit akár elfogadunk Krisztus földi helytartójának, akár nem – de akire mint az „Isteni látószög” hiteles képviselőjére tekinthet mindenki. Tehát olyan „katholikosz”, görögül „teljességben és harmóniában levő”, világot átölelő morális tekintélyre, aki képes felülemelkedni az egyházi kereteken és kezet nyújt a görög-keleti pátriárkának, muzulmán előljáróknak, buddhista papoknak, rabbiknak, afrikai, mongol sámánoknak, de az ateistáknak is a teremtett, vagy az evolúció alapján létrejött földi élővilág fennmaradása érdekében.

Sajnos azt kell mondanunk, hogy a globalizmust és környezetvédelmet elutasító, a nemzeti és szociális részérdekeket fetisizáló orbánizmussal kollaboráló Erdő Péter nem alkalmas a világ erkölcsi vezetőjének szerepére.

https://telex.hu/zacc/2024/01/01/papa-erdo-peter-vatikani-szaklap-fake-news

 

A bejegyzés trackback címe:

https://magyar-gyaur.blog.hu/api/trackback/id/tr4718293107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

2024.01.02. 07:47:44

Nem értek veled egyet, hiszen ha magyar lenne a pápa az biztos jele annak, hogy hamarosan megszűnik a katolikus egyház, pont mint annó ahogy a római "parlament" képviselő száma emelkedett, pontosan így indikátor a pápa hová tartozása.
A hanyatlás jele, ha már ilyen kedvezményt kell adni, egy kis csoportnak.... és én várom ezt a hanyatlást, sőt a végét várom már, hogy a nagy penztemeto meg maffia rendszer végre összeboruljon.

Magyaur 2024.01.02. 08:32:16

@kiskutyafule: Én úgy tekintek a Vatikánra, mint egy olyan lehetséges szellemi világcentrumra, amely nem egyszerűen a szenvedőkön segít, hanem hozzásegíti az egész emberiséget a lényeg megértéséhez: az etikai megtisztuláshoz; a katarzishoz!

2024.01.02. 09:04:23

@Magyaur:
Akkor szerintem mi 2 különböző álláspontot képviselünk!

Hiszen a Vatikán egy erőszak szervezet volt(háborúk, királyok sarokba szorítása boszorkány üldözés és had ne folytassam), most pedig csak egy nagy pénz temető, képmutató bagázs...aki maffia módszerekkel dolgozik...
Bár lehet valakinek ez a morális alap, nékem nem.

Magyaur 2024.01.02. 10:22:59

@kiskutyafule: A pápai állam története nem érdekel. Ilyen alapon minden államnak/civilizációnak van vaj a füle mögött! És?
Itt a potenciálról van szó, hogy a sok háborús fenyegetést hordozó nacionalizmussal szemben fel lehet hozni egy "jó globalizmust", illetve annak a valós lehetőségét: egy európaias, toleráns pápai hatalmat!

2024.01.02. 10:33:52

@Magyaur:
A potenciál a maghasadas esetén is megvan, mégis több nukleáris robbanófej van mint erőmű...

Ahhoz nem kell egy szervezet, hogy értelmes emberek legyünk, ahhoz empátia és kritikus gondolkozás szükséges, hiszen egy merev abszolút rendszer képtelen a társadalom változásait lekövetni, és képtelen az egyéniség helyzet mérlegelésre...
Ahogy elszakadt a polgári törvénykezés az alapoktól, úgy sikerült egyre értelmesebb ítéleteket hozni, hiszen nem a megtorlás a lényeg, ha nem mindkét fél számára építő ítélet...
Vagyis aki árt másnak, annak meg kell érteni az okát, és az alapján "megjavítani" ha lehetséges, ha nem lehet akkor valószínűleg olyan értelmi/szellemi problémája van amivel nem lehet mit kezdeni, de ez esetben viszont ismét értelmetlen a megtorlás, hiszen se eredménye nem lesz, se haszna....
A társadalom/egyén akit megkarositottak, anyagi ellentételezésére jogosult, egy halott elkövető esetén az nem tudja kárpótolni.... sokszor nem is anyagi jellegű a probléma.....
Ennek felismerése és alkalmazása pontosan azt mutatja, hogy az egyház csak kullog az események után, muszájból....
A kisebbségek elnyomása, ilettve kiközösítése amit az egyházak művelnek, nem is vesztegetem az időt rá mert egyszerűen siralmas...

AvéCézárVavan 2024.01.02. 11:43:18

A hülyeségnek tényleg nincs határa. Legfeljebb szép hazánkkal határos...

2024.01.02. 11:52:46

@AvéCézárVavan:
Sőt MO saját magával határos, így nyer teljes értelmet amit írtál:⁠-⁠D

gigabursch 2024.01.02. 13:02:53

Blogger!

Neked, mint kívülállónak mi a f.sz közöd van ahhoz, ki lesz Szent Péter utódja?
Honnan jön ez a kényszeres belepofázási inger?

2024.01.02. 13:05:47

@gigabursch:
Egy ilyen kijelentést után nem gondolod hogy ez már klinikai eset?
Néked mi közöd van ehhez, vagy a bejegyzéshez???
Talán te vagy a jelölt???
Akkor nagyobb szarban van az egyház mint gondoltam :⁠-⁠D

F1őr 2024.01.02. 14:25:03

@Magyaur: Neked nem mindegy ki lesz a pópa? Úgysem hiszel semmiben, csak a fallosz mí tosz ban.

eseslevi 2024.01.03. 10:29:22

Ez, az a cikk, ami a magyar nemzet megcsúfolása. Akkor, amikor a világ legismertebb embere magyar lenne, ez egy magát magyarnak nevező alaknak nem tetszik. Most tekintsünk el attól, hogy nem tetszik az egyén neve, alakja, vallása, bőre színe, az akkor is egy magyar ember. Én mindig büszke vagyok, mikor egy magyar, világ szintű elismerést kap, pedig én sem vagyok elragadtatva az illető egyes véleményétől vagy megnyilvánulásától, de az akkor is egy magyar, akire akkor felnézek és mindenkinek örömmel mondom, hogy ugyanaz a fajhoz tartozom én is. Szerintem ez a magyarságnak a szembe köpése, pusztán politikai érdekből vagy párthoz való tartozásból. Nekem egyáltalán nem egy Ferenc féle pápa kell, hanem egy Ratzinger. Őt is szépen félre tették, mert nem illett bele a nagy hatalmak buzi-néger-klima hisztériájába. Örvendjetek, hogy egyáltalán szóba jött, hogy végre lehetne egy magyar nemzetiségű pápa.

gigabursch 2024.01.03. 11:26:13

@eseslevi:
Hány cionistát, haszbarásat ismersz, aki bármelyik országban is él, büszke lenne az "anyanemzetére"?
Ezek soha. Hiába van Magyar, meg Székely, meg egyéb hasonló nevük.

Ezek mindig is ilyen "themokhaták" voltak, vannak, lesznek.
Létük a gyűlölet, örömük a pusztulás, mozgatójuk a rombolás.
Ugyanakkor nagyon jó érzékkel rájátszanak a sovén hergelésre, ami ha meg visszacsap, akkor meg pislognak. A sovén hergelteken kívül meg mindenki náci nekik.

Ezek ilyenek.

Magyaur 2024.01.03. 11:56:36

@gigabursch: A törzsi, vallási, nemzeti elfogultságnál és gyűlölködésnél magasabb rendűbb Ferenc pápa humánus kereszténysége!

2024.01.03. 13:46:46

@gigabursch:
Hát a magyar gyűlölködése nem uberelhető, és amint látszik, aki vitte valamire, az csak úgy tehette, hogy elmenekült onnan....
Tudod zsidó törvény volt...
Honnan is tudnád, hiszen te Büszke Magyar vagy, aki semmihez sem ért csak a fotelbből osztja az észt és abban méri magát hány embert tudott átszabni, és abból hány Mercit vett....ja meg mennyit jár templomba...
Sekélyes semmirekellők....

eseslevi 2024.01.04. 09:47:07

@kiskutyafule:
A zsidó törvény nem vonatkozott a magyarokra csak a zsidókra, akik nem voltak magyarok, hanem csak magyar állampolgárok. Ez az igazság. Most lehet nácinak nevezni, de sokan mindenkit lenáciznak, homofoboznak, fasisztáznak, akik velük nem ugyanazon a véleményen vannak. Már ideje lenne, hogy normálisan értelmezzük a múlt történéseit és nem a 2024-es szemmel tekintsünk egy valamikori eseményre. Egyszerű példa a négerek lázadására amikor egy drogos alakot az amerikai rendőrség elfogott és az vette a fáradságot és meghalt. Olyanokat kértek számon a fehérektől, amely események több 100 éve történtek és az akkori életformában az egész világon teljesen normális volt. Ez alapján le kéne rombolni az ókor és a középkor összes építményét, mert azokat rabszolgákkal építettek. Vagy, mi magyarok, bocsánatot kéne kérjünk, mert lerohantuk Európát s féltek tőlünk az akkori népek. Pedig én arra az időszakra büszke vagyok. Vagy csak vegyük a mostani időszakot, az ellenzék képviselői büszkék arra, hogy meggátolták Brüxelben a Magyarországnak járó pénzt, most pedig picsognak és sajnálkoznak, hogy a magyar nemzet megkapja a neki járó pénz egy részét. Csak azt felejtik el, hogy azt a pénzt nem Orbán vagy a Fidesz kapja, hanem Magyarország. Ja, hogy azt a magyar kormány osztja el, ez van. Tessék megnyerni a választást s akkor ők és az ő baráti körük kapja a pénzeket. Ez a világ rendje, mehettek Finnországtól az USA-ig, mindenhol az melegedik aki a tűz mellett ül. Ezek a magyar nemzet ellen ügyködök azt felejtik el, hogy ebből a pénzből az ellenzéki önkormányzatok is kapnak, az Orbán ellenes emberek is részesülnek, ők is élvezik a fejlesztések utáni jó dolgokat. De az Orbán ellenesség, elvakítja őket, nekik nem számít, hogy magyarokon taposnak, csak az önös hasznukat lesik. Mert, ha a tükörbe néznek, ők is tudják, hogy mi az igazság, de nem engedi a húsos fazék vonzásának hamis délibábja. Ezért utálom őket zsigerből, s nem tudom megérteni, hogy képesek megtenni a magyarokkal mindazt, amit csinálnak az unio boszorkánykonyhájában, csakhogy Orbánnal kicsesszenek.

2024.01.04. 18:55:52

@eseslevi:
Nem ez volt a kérdés, hanem az, hogy csak azok vitték valamire akik onnan jó messze kerültek...
Pocegodorben úszni nem jó ötlet!
Csak szar jön szembe meg a húgy!!!

2024.01.04. 18:58:59

@eseslevi:
Látom a szuverenitás védelmi hatóság következő munkáját, külföldi pénzből reklámozza magát a Fidesz, és még büszkék is rá, sőt hitelt kapnak Kínából is, hogy úgy ugraljon a Vitya ahogy Micimackó fütyül!!

Hogy lehet ilyen gerinctelen egy vezető, nézd meg E Koreában aztan nincs külföldi befolyás!!!!
Na az ám a vezető!!!

2024.01.04. 19:28:51

@eseslevi:
Pontosan így van a múltat el kell felejteni, így a kopasz haverok is mehetnek a levesbe, nincs és nem is volt nagy Magyarországon....
Amit másokon számonkérsz, azt magadon is alkalmazd!

2024.01.04. 20:28:56

@eseslevi:
Így van Budapest annyit kapott a pénzből mint még soha!11

Azt ne is felejtsük el, hogy az állam háztartási hiányt úgy sikerült ilyen szepen kikozmetikazni, hogy Mindent az önkormányzatoknak adtak át uzemeltetser, az önkormányzati hiányt meg egyszerűen nem vettek bele az államháztartási hianyba, hiszen az állam azt mondta vegyetek fel bankhitelt én megadom az állami garanciát...
Abból a sok uniós forrásból meg sok lombkorona sétány épült meg 200mm magas kilátó a stadionra meg a kisvasútra.... abból aztán tényleg mindenki profitálni tud, főleg ha focista!!!!

Van ám zavar a fejben, a legnagyobb hiány ami eddig létezett MO-n csak a birka tomeg nem lát csak béget...
Ha olyan jó lenne a gazdaság, akkor nem rángatja a forintot 10-20% -ot egy külső forrás megléte.... szuveneritas az, már lofasz sincsen kérem.

Ez egy jó bohózat, és ti vagytok a bohócok.

ez a nevem senki 2024.01.05. 01:26:24

Viktor! ur
ald avilágot aznek
ünk jó!

eseslevi 2024.01.05. 10:08:27

@kiskutyafule:
Tévedsz, a múltat nem kell, sőt nem szabad elfelejteni, hanem a történteket az akkori szemmel kell nézni. Ami akkor teljesen normális volt, azt most sokan elítélik, pedig ha akkor éltek volna, ők se szóltak volna semmit, az életüket az akkori normák szerint élték volna, sőt élvezték volna az előnyöket, már ha az a bizonyos férfi nemi szerv naposabb oldalán lettek volna. Én, személyesen, nem ítélem sem a rabszolgatartókat, sem a világ hódító, úgy mondott tömeggyilkosokat, sem a náci Németország lakóit meg katonáit, még a kommunista rezsimek kiszolgálóikat sem, pedig azt már én is szenvedtem. Mindenki élte az életét és kihasználta a lehetőségeket, már ha tudta. Kinek meg nem jött össze, úgy járt. Van egy mondásom, mindenki felelős a saját boldogságáért és főleg ne okoljon másokat a saját tehetetlenségéért. Mert könnyű mindig mást okolni, amint most is, jelenleg az ellenzékinek mondott választok, a Fidesz szavazókat okolják a saját balfaszságukért. Mindenki sir, hogy nincs pénze, hogy nem viszi semmire, hogy így Orbán meg úgy Orbán, de ha hétvégeken széjjelnézel a magyarországi szállodákban, tele van síró ellenzékivel, a külvárosokban nincs elég telek az újonnan építkező ellenzékieknek is, tele van a facebook külföldi nyaralós képekkel és így tovább. Tehát tessék odaállni a munka mellé, nem online otthonról, hanem rendes munkát végezni és csendesen éldegélni. Csak az emberek telhetetlenek, nem jó nekik semmi, nem eléggé kék az ég és így tovább. Mindenki csak jól akar élni, nem csinálni semmit, minél több előnyt élvezni, de megfogni a kapa nyelét, azt már nuku. Szóval, a pohárnak van tele fele is, csak meg kell látni.

2024.01.05. 10:17:05

@eseslevi:
Teljesen normális volt, hagy a kis mitugrasz senkiházi földjét szétosztották....
Ennyi

2024.01.05. 10:18:47

@eseslevi:
A fizika munka egyre feleslegesebb hiszen pont azért vagyunk értelmes lények, hogy az értelmet használva csökkenti lehessen a fizikai munkát, ez megy az elmúlt 2000 évben.

Vagyis aki a kapanyelet emlegeti annak a múlt évezredben a helye.

Andy73 2024.01.05. 12:05:01

A kérdés nem időszerű. Ha az lesz, majd döntenek a bíborosok. Persze bárkinek lehet erről véleménye, még olyannak is, aki nem katolikus, sőt akár még ateista is lehet, de nem számít. Hála Istennek.

Andy73 2024.01.05. 13:18:01

A bíborosok egyébként valószínűleg azt nézik, hogy az egyháznak mi a jó. Arról, hogy a világnak mi a jó, megoszlanak a vélemények. Mindenesetre a világ Jézust keresztre feszítette, több évszázadon át a követőit is, és a keresztényeket jelenleg is sok helyen üldözik a világon. Az idősebbek arra is emlékeznek, hogy néhány évtizede még Magyarországon is üldözték az egyházat, sőt általában a vallást is.

gigabursch 2024.01.05. 14:45:47

@Andy73:
Persze, lehet véleményük.
Csak álljon itt a véleményükkel kapcsolatosan 'A szakasz" című film idevágó részlete.
Attól, hogy hangosan, meg még hangosabban ordibálnak, hogy nekik véleményük van, az nem jelenti azt, hogy bármit is számíthatna és főleg nem jelentheti azt, hogy ezzel joguk lenne bárkit és bármit befolyásolni.

@eseslevi:
Így van.
Ez a "múltat végképp eltörölni' mindig is azoknak a dumása volt, akik
- (relatív) múlttalanok, tehát zavarja őket a tény, hogy fasorban sincsenek,
- volt épp elég bűnük, hibájuk, ami roppant kellemetlen számukra és leginkább semmiféle felelősséget nem vállalnak,
- kifejezett céljuk, hogy a környezetükben lévő társadalom tanulatlan és gondolkodásképtelen legyen.

Ergo: Aki ezzel a szöveggel jön, az messziről bűzlik.

Andy73 2024.01.05. 19:15:45

@gigabursch: a bíborosokhoz nem valószínű, hogy eljut ez a vélemény, legfeljebb néhány magyar olvasóhoz, de éppen ez a célja, őket akarja befolyásolni.

gigabursch 2024.01.05. 19:53:42

@Andy73:
Amúgy az elmúlt két pápaválasztás kapcsán számomra egyszerre megdöbbentő és felemelő volt, hogy a pápaválasztás ideje alatt hány és hány ország hány és hány keresztény felekezetének vezetője volt "egy helységgel" arrébb, azaz a Főszékesegyházban, de ha ott nem volt hely, akkor a környező kisebb-nagyobb templomokban és imádkozott szinte megszakítás nélkül Jézus Krisztushoz azért, hogy jó döntés szülessen.
Legyünk őszinték, azért ez még pár évtizede is elképzelhetetlen volt, nemhogy az azt megelőző évszázadokban.
Ha van valami, amit ilyen szempontból a jelenlegi egyetemes kereszténység fel tud mutatni (tudván azt, hogy maga a katolikus is önmagában egyetemest jelent), ez olyan érték, ami elvehetetlen.

Ahogy ma már egyáltalán nem ritka ha a család mondjuk éjféli misére a katolikus templomba, másnap úrvacsorára meg a reformátusokhoz megy.

2024.01.07. 07:59:50

@gigabursch:
Nem látom, hogy fegyvert fogva Románia felé indulál???
Vagy annyira nem fontos a múlt, csak amíg a fotelból nyomhatja az úr???
Sütit hirdet, de szart árul, újabb tökéletes példája.

gigabursch 2024.01.07. 10:54:34

@kiskutyafule:
Tipikus, soviniszta duma, jó kis hergeléssel.
Ha neked annyira hiányzik a fegyverropogás, akkor miattam nemcsak a hohóliai frontra mehetsz, de mehetsz haza a palesztin testvéreiddel semita belháborút játszani.
Aztán az első tíz általad lelőtt palesztín után, főleg ha gyerekek is lesznek benne, kaphatsz majd érdemrendre felterjesztést az emberi(es)ség elleni bűncselekményekben ismét kimagaslót alkotó, a világ legfejlettebb demokráciáját igazgató főnökeidtől.

Csók!

ÉÉN VAGYOKH AZZ __ A GYÚRCSÁÁNY! 2024.01.07. 17:49:16

LEGYEK ÉÉN A páápa! __ Mit szóólnáánakkh?

eseslevi 2024.01.08. 09:49:33

@kiskutyafule:
Na, én szeretném látni mikor a kukás, burkoló, villanyszerelő, víz-gázszerelő, kőműves, ács, állattenyésztő, mezőgazdász és folytathatnám a felsorolást, online, homofiszből, telefon nyalogatással dolgozna. Pont azok lennének az első picsogók akik lenézik a két kezi munkát és a munkásokat. Hiába zseni valaki számítógép billentyüzet ütögetésből, ha a szar felveszi vagy kiváncsi vagyok villany nélkül mire menne. Mert az online megrendelt árut is valaki be kell csomagolja. Vagy az ételt is valaki meg kell főzze-sütse. Ezért háborított fel a Covid hisztériában a dolgozz otthonról meg ne látogasd a rokonaidat-barátaidat szlogen. Csak az találhatta ki, aki életében nem dolgozott.

eseslevi 2024.01.09. 11:59:29

@kiskutyafule
A technológiák lehetnek akármilyen modernek, rengeteg kétkezi munka van, amit még évek múlva se tudnak megcsinálni. Úgyhogy még sokáig szükség lesz a munkáskézre, ami nélkül megdöglenének a modern gondolkodásuaknak nevezett egyének. Mert én, még egy hajvágást sem mernék egy robotra bízni. És szerintem az normális, hogy egy villanyszerelő vagy a többi úgyanannyit keres mint egy bankos vagy billentyű ütögető, hisz ők rádolgoznak a pénzükre, és már MO-n se keresnek rosszul a jó szakik.

ÉÉN VAGYOKH AZZ __ A GYÚRCSÁÁNY! 2024.01.13. 16:33:48

@eseslevi: Most hoggy monggya!
Annnyira felvitte az isteni gondviselés a dolgommaattthh __ hogy már el is felejttetttemm honnnann jöttemm. _____ Viktorr viszont nemm _____ a miniszterelnök még tugggya honnan szárrmazikkh.
süti beállítások módosítása